Alphakurs - Grundkurs i kristen tro

Alla är varmt välkomna att delta i vår Alphakurs i kristen tro. Den är främst utformad för dig som vill utforska den kristna tron och tro i allmänhet.

Vi startar hösten 2023 på torsdagen den 21/9 kl. 18:00

Alla kurstillfällen inleds med en enklare måltid med gemenskap runt borden. Efter måltiden lyssnar vi till ett ca 30 minuter lång föredrag. Därefter följer samtal i mindre grupp kring föredraget. Samtalsledare finns med och samtalen präglas av värme och högt till tak. Mitt i kursen delar vi ett dygn tillsammans i en miljö utanför kyrkan. Dessa tillfällen ger utrymme till fördjupning och brukar vara mycket uppskattade.

För mer information kan du kontakta Eric Carlsson, kursledare. Telefon: 076-884 40 50, E-post: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Kursen är på 10 träffar + ett alphadygn med övernattning.
Kostnad 250 kr för kursen + 150 kr för alphadygnet.

Var: Lorensbergskyrkan, Lorensbergsleden 8, Kalmar
När: Torsdagar 21/9-23/11 kl. 18:00-20:30

Alphakursen hålls i Lorensbergskyrkans regi i samarbete med Bilda.

Anmäl ditt intresse